2010. szeptember 26., vasárnap

Merészség, mozgás...anno és most

Szinte minden nap rácsodálkozom Hellára, mennyire bátor, merész lányom van...bár szó mi szó, elég hamar kezdett anno minden mozgásformát: félévesen kúszott, 7 hónaposan mászott, 9 hónaposan felállt, majd tavaly nyár végén amikor hazajöttünk a Balatonról és levettük a lépcsőt takaró korlátot, 10 hónaposan azonnal megmászta minden előzmény nélkül a 19 lépcsőfokot. Na akkor leesett, hogy ő bizony egy aktív kislány lesz nagyon hamar kezdte mindenre a felmászást, és én azonnal meg is tanítottam neki, hogy kell lemászni, így gyakorlatilag meg sem próbálta máshogy, mint szépen hasra fordulva, lábbal érkezve....Az első szülinapján egyedül ment már, és kimaradt a kézzel vezetem periódus, mert annyira hamar elindult.
Azóta pedig a futás, szaladás, rohanás az inkább jellemző
Ami engem elképesztett, és csak néztem nagyokat: nyáron Barnussal a kedvenc szórakozásuk az volt, hogy a kinti medencébe nekifutásból hasast ugrottak...istenem, az én lányom mindent mer, még csak 20-22 hónapos, mi lesz itt még...hát ezt követte a csúszdára visszafelé mászik fel esete szintén már nyáron, majd most Szekszárdon a következő eset történt: kimentünk a nagy alapítványi játszótérre, ahol egy akkor csúszda van, hogy a domboldal tetején kezdődik, és kb. 10 m hosszú, elég meredek. Én konstatáltam magamban, hogy ez még nem Hellának való (pedig mindenre felmászik már a játszótéren egyedül...). Na ebből az lett, hogy nemcsak lecsúszott rajta minden további nélkül, hanem látva, hogy a nagyok variálnak, kizárólag hason (!!!) csúszva csúszott onnantól kezdve. Készen voltam....de ez Ő
Nem fél semmitől, amire lehet felmászik, feláll, le/felugrik, minden érdekli, iszonyú kíváncsi. Motor (másfél évesen kezdtük), roller, kisautó, ugrálóvár - minden jöhet!
Egy anya ilyenkor csak egyet tehet: teret ad a mozgásnak. Délelőtt és délután is a szabadban vagyunk, ha kell esőben gumicsizmában szedjük a leveleket.
Pár mozgásfajtát már kigondoltam neki ha nagyobb lesz

De szerencsére emellett rengeteg mással is foglalkozunk, hiszen a nap folyamán sok mindenre jut idő, kedv, energia: könyvek, kirakók, összerakók, különböző fejlesztőjátékok, babák, étkészlet, rajzolás, gyurmázás, fűzés stb...
Mert a lényeg: játszani, játszani, játszani:-) ez az időszak soha nem jön vissza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése